luni, 1 august 2011

Lansare intarziata ROAD2011



Din motive independente de vointa noastra, lansarea editiei 4 a Atlasului Digital al Romaniei, RO.A.D.2011, se amana pana la cel mai devreme sfarsitul lunii septembrie 2011.


Bogdan Condurateanu
Project Manager
Proiectul Romania Digitala
www.romaniadigitala.ro

13 comentarii:

  1. Buna ziua!

    Lansarea este 100% dependenta de vointa dvs. V-ati lacomit sa nu fiti "furati". Puteati sa scoateti versiunea 2011 deja, pentru ca sunt oameni care au platit pentru "upgrade-uri gratuite" si nu au primit NIMIC de 3 ani. Iar versiunea 2012 sa fie cea mega-securizata, care sa iasa la timpul ei.

    Stiu ca e munca la creearea acestei harti, dar prin amanarea ei timp de 2 ani (cand era firesc sa exista deja cateva versiuni in aceasta perioada) va stricati imaginea, insa, si mai rau, stricati imaginea Garmin.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru ca va plac proverbele, va spun si eu unul:

    Mandria merge inaintea pieirii si trufia merge inainte caderii. (Proverbe 16:18)

    Sincer, va doresc cadere usoara si revenire rapida.

    RăspundețiȘtergere
  3. III

    >>4.
    R: Iarasi cat se poate de fals. Ma uit la discutiile de pe diverse forumuri unde diversi pirati se cearta intre ei si scad preturile in aceasta competitie ad-hoc de pe piata neagra. Daca harta este 700 lei, o vor vinde cu 70, daca este 70 lei o vor vinde cu 7. Sunt indivizi care nu au loc de munca, nu au familii, tineri si la care singura sursa de venit sunt combinatiile de acest gen. Sunt altii, "bunii samariteni", care au forumuri in care dau consultanta gratis cum se poate fura harta noastra. Nu pot sa vand cu 7, nici macar cu 70 lei acest produs: a costat prea mult realizarea lui. So far undeva la jumatate de milion de euro... dar nu sunt atat de nepregatit in economie cat sa nu inteleg conceptul de pret fixat pe piata cererii si ofertei, numai ca in prezenta pirateriei acest mecanism regulator al pietelor functioneaza deformat. Asadar rezolvam intai cu pirateria si daca cineva din competitorii nostri vine cu un produs similar cu al nostru, scadem preturile. Chiar si asa spuneti-mi, va rog, cine - in deplinatatea facultatilor mentale - da 7 lei cand poate descarca gratis de pe net? Cu "promisiunea" disponibilitatii de upgrade-uri "gratuite"?? NIMENI.
    Acum , referitor la reduceri: va fi exact o luna de la data lansarii lui
    ROAd2011 in care va fi o reducere pentru clientii actuali si noi. Oricum exemplul cu rosiile este prost d.p.d.v. economic, sunt marfa sezoniera si perisabila, ce vindem noi este un produs de folosinta indelungata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Stimate Domn,
    Ma bucur pentru Dvs. ca ati ales sa intrati in legalitate si va urez succes in utilizarea hartilor pe care le-ati mentionat.

    Bogdan Condurateanu

    RăspundețiȘtergere
  5. Dl-e Condurateanu,



    Multumesc pt clarificari. Nu ne cunoastem; imi era clar ca nu voi putea sa va conving; v-ati format dealungul anilor o idee destul de "rigida" in aceasta privinta si poate aveti dreptate. Ce le spun eu cunoscutilor mei este sa asculte ideea mea, si in momentul cand vor primi feedback de la altii care sustin aceeasi idee, in momentul ala sa se intrebe: ca poate totusi...



    In continuare voi aduce clarificari la pctele unde mi se pare ca poate nu ati inteles.



    1. Nu sustin ca stiu mai bine, dar cred ca ati vandut din cauza pietei. Harta nu a fost mai sigura in 2005-2008. Cred ca senzatia dm-voasta asupra pirateriei este amplificata de numarul mare the smartphone-uri aparute pe piata.



    In 2005-2008 harta de la Garmin era mult mai slaba, acoperire in RO cvasi-inexistenta. Harta pt iGo era si ea mai slaba. Pozitia RoAD in piata era mult mai buna. In acest moment lucrurile nu mai stau chiar asa...



    2. De cand va stiu (declaratii pe net) acelasi mesaj, "va veni ziua cand..." - sunteti idealist (este o calitate majoritatea timpului - si eu sunt); dar va sugerez sa va consultati cu altii mai pragmatici pe acest segment doarece sunteti prea afectat. Sper sa nu mi-o luati in nume de rau.



    Cred ca am uitat sa mentionez data trecuta, dar ROAd targeteaza doua tipuri de persoane (scenarii de utilizare). Majoritaea timpului este este un avantaj faptul ca cele doua exista intr-o singura harta (vezi discutie update-uri ca si preconditie), totusi mi se pare ca puneti totul sub o singura umbrela. Argumentul cetatiilor nu este puternic pentru omul care vrea sa ajunga la mare. Da, odata ajuns la mare (scenariu1) va putea vizita obiective si afla lucruri greu de aflat altfel - sa vada footprint-ul ruinelor de la Tomis de ex. (scenariu2). Incerc doar sa va atrag atentia ca sunt lucruri diferite si sincer nu are legatura cu studiile superioare doar in mica masura, sunt oameni iubitori de natura si istorie in ambele categorii. Si inca ceva, nu neglijati faptul ca in momentul conducerii avalansa de detalii nelegate de itinerariu nu este intotdeauna un plus, cateodata este enervant faptul ca ai linii de contur (altitudine, comuna, etc...), de multe ori este un plus bineinteles.



    3. Cred ca ati inteles gresit, nu trebuie sa dati update-uri gratuite lifetime; eu va sugerez sa vindeti licente care includ update-uri pe 1an sau 2ani. Este o nuanta totusi fata de ce faceti in momentul actual.



    4. Eu cred ca gresiti. Daca pretul va scadea si numarul de update-uri va creste eu cred ca este totul data ptca numarul de licente vandute sa creasca (vezi si punctul 3). E mult de discutat aici, tine de filozofia fiecaruia, politica etc...



    Daca faceti discount pentru o luna faceti o greseala, oamenii care cumpara prima luna ar cumpara oricum, logic ar fi sa faceti reducere dupa un timp - acum pentru ROAd 2008 deoarece nu mai aveti un update de mult timp. Sugestia mea (cat o valora de la un anonim) sa reduceti pretul si sa nu faceti discounturi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Continuare
    "Daca faceti discount pentru o luna faceti o greseala, oamenii care cumpara prima luna ar cumpara oricum, logic ar fi sa faceti reducere dupa un timp - acum pentru ROAd 2008 deoarece nu mai aveti un update de mult timp. Sugestia mea (cat o valora de la un anonim) sa reduceti pretul si sa nu faceti discounturi.
    R: Corect, aici va dau dreptate. Nu o sa mai facem promotie la lansare.

    Cred ca am uitat sa mentionez data trecuta, dar ROAd targeteaza doua tipuri de persoane (scenarii de utilizare). Majoritaea timpului este este un avantaj faptul ca cele doua exista intr-o singura harta (vezi discutie update-uri ca si preconditie), totusi mi se pare ca puneti totul sub o singura umbrela. Argumentul cetatiilor nu este puternic pentru omul care vrea sa ajunga la mare. Da, odata ajuns la mare (scenariu1) va putea vizita obiective si afla lucruri greu de aflat altfel - sa vada footprint-ul ruinelor de la Tomis de ex. (scenariu2). Incerc doar sa va atrag atentia ca sunt lucruri diferite si sincer nu are legatura cu studiile superioare doar in mica masura, sunt oameni iubitori de natura si istorie in ambele categorii. Si inca ceva, nu neglijati faptul ca in momentul conducerii avalansa de detalii nelegate de itinerariu nu este intotdeauna un plus, cateodata este enervant faptul ca ai linii de contur (altitudine, comuna, etc...), de multe ori este un plus bineinteles.
    R: Aici nu ar trebui sa fie alegerea celui care face harta ce anume sa se afiseze pe ecran, ci a softului de navigatie, care nu este in mainile noastre. Pe un soft de masina nu ar trebui sa apara curbele de nivel deloc, pe timp de noapte se pot confunda cu drumurile de categorii mai mici. Versiunile anterioare de la softurile Garmin permiteau o customizare a detaliilor, cele mai noi, nu. Decizia Garmin. S-a ajuns ca pe versiuni de aparate superioare sa nu se mai afiseze POI-urile si in ciuda insistentelor noastre nu s-a revenit asupra acestei decizii. Foarte multe imbunatatiri si bug fix-uri au la baza rapoarte de-ale noastre si ale clientilor nostri, dar noi putem doar sa sugeram. Ar trebui sa incercati harta cu detalii mai putine, poate mai dispar din elementele extra nedorite.

    3. Cred ca ati inteles gresit, nu trebuie sa dati update-uri gratuite lifetime; eu va sugerez sa vindeti licente care includ update-uri pe 1an sau 2ani. Este o nuanta totusi fata de ce faceti in momentul actual.

    R: este o idee de considerat. Merge la aparatele cu harta preincarcata.

    RăspundețiȘtergere
  7. In 2005-2008 harta de la Garmin era mult mai slaba, acoperire in RO cvasi-inexistenta. Harta pt iGo era si ea mai slaba. Pozitia RoAD in piata era mult mai buna. In acest moment lucrurile nu mai stau chiar asa...

    R: Faceti greseala sa comparati acoperirea din v3.02 cu CNE 2012.20 si Igo8. v4.01 are acoperire aproape dubla fata de iGo-ul cel mai recent si de cel putin 10 ori mai mare decat a lui CNE. O sa postez statistici la momentul lansarii. Niciuna din hartile pe care le-ati mentionat nu este o harta topo. Vom redefini 3D. Nu-mi pun problema ca nu va exista interes pentru ROAD2011, putem sa luam la intamplare orice zona din tara si sa comparam screen-shoturi din cele 3 mentionate (sau orice alta firma). Singurul lucru care o sa se intample la lansarea ROAD2011 este ca ceilalti doi o sa-si scada preturile si mai mult...

    Bogdan Condurateanu

    "

    RăspundețiȘtergere
  8. "1. Nu exista deocamdata posibilitatea rularii ROAD2011 pe iPhone. De acord cu observatia Dvs., problema este de natura tehnologica, nu de vointa a producatorului hartii. iPhone este si preferatul meu.
    2. Este un cosmar logistic gestionarea a doua harti, una lite si alta mai putin lite. In plus Romania a fost dintotdeauna pentru mine una singura, cea pe care o descriem in ROAD. Problema banuiesc ca o puneti din perspectiva banilor, in ideea ca ceva lite ca features ar trebui sa fie lite si ca bani. La ce preturi v-ati gandit, de curiozitate? "


    Bogdan Condurateanu

    RăspundețiȘtergere
  9. Pe garmin.ro aplicatia Garmin Mobile XT Europe cu harta europei costa 329 RON. Daca se adauga ROAD2008 pretul creste la 539 RON. Prin urmare doar harta Romaniei ar costa 209 RON. Un pret mai mic inseamna automat mai multe vanzari. Vorbeati de o investitie initiala de jumatate de milion de euro. La un pret de 25 de euro (100 ron) sunt necesare cel putin 20 000 de licente pentru amortizarea investitiei. Nu cunosc date concrete dar cred ca acest numar nu ar fi greu de atins pentru doua aplicatii, (ios si android), chiar tinand cont de de inevitabila piraterie. Pentru cineva care a dat 1500-2000 roni pentru un smartphone inca 100 pentru o harta completa si actualizata a tarii nu este mult. Sunt convins ca multi dintre cei care pirateaza o fac din nevoie si ar fi fericiti sa palteasca o suma in jurul celei mentionate mai sus atata vreme cat obtin ceea ce au nevoie rapid si fara bataie de cap.

    RăspundețiȘtergere
  10. Raspuns 1:

    "Multumesc pentru raspuns si pentru sugestii.
    1. Nu avem posibilitatea tehnologic sa generam protectie pentru ios, iar pentru Android nici nu ne-am pus problema, este mult prea accesibil si usor de spart, am repeta pur si simplu experienta cu Symbian. Nu cred ca am vandut 50 de licente de GM XT si acum mai avem ramase pe stoc. Este prea usor de piratat, desi am scazut pretul hartii la aproape jumatate pe acea platforma. Sunt smartphone-uri in continuu la oferte de la 1 EUR la 49 EUR, nu toata lumea da 2000 RON pe un aparat. Poate ca ar da 100 RON pe o licenta, experienta mea este ca nu ar da nimic. Din 20000 aparate cate estimam ca sunt pe piata ruland copii piratate GM XT, doar 50 au licenta. Asta da o rata a piratarii de (20000-50)/20000 = 99.75%. Nu am cu ce sa vin sa merite efortul sa atacam asemenea piete. Garmin insusi a abandonat ideea. Asa ca ROAD2011 NU va fi disponibil pe Android, Symbian, ios. Poate pe WM, dar nu de la inceput. Poate si ios, imi place mult conceptul lor de comunitate.
    2. Cand se pune problema sa nu plateasca pentru harta, se vor gasi in permanenta scuze. Ba ca am furat-o, ba ca e prea scumpa, ca nu e de interes ce este "balast" in ea, doar drumurile, ba ca vor doar s-o testeze, ba ca din principiu domniile lor nu dau bani pe software. Mai nou s-a pus problema intr-un mod aparte:

    Bogdan Condurateanu

    RăspundețiȘtergere
  11. "Sunt sanse foarte mari sa fie lansat in Octombrie 2011.

    Bogdan Condurateanu"

    RăspundețiȘtergere
  12. O sa mai intarziem maxim 2-3 saptamani, sa punem la punct cateva probleme tehnice care au iesit la suprafata la ultimele testari.

    Multumesc pentru intelegere.
    Bogdan Condurateanu

    RăspundețiȘtergere